czwartek, 23 stycznia 2014

Obiady czwartkowe

Podróży kulinarnej ciąg dalszy. Alfabetyczny porządek zabiera nas dziś do Ameryki Południowej.
Na początek Argentyna. Oczywiście spodziewacie się zobaczyć teraz zdjęcia steków, ale okazało się, że choć zajadałam je ze smakiem, to nie zrobiłam żadnej stosownej fotografii. Mam za to z Argentyny takie zdjęcie:
patagońskie babeczki


To babeczki z Patagonii. Jechałam przez jej bezdroża ponad dwa dni. A ponieważ krajobraz za oknem właściwie cały czas był taki,


więc ucieszyły mnie kolorowe ciastka. I choć kupiłam i zjadłam coś skromniej wyglądającego, to zdjęcia zrobiłam tym strojnym babom.
 

 
Boliwia, podobnie jak Peru, ma ogromnie dużo odmian ziemniaków,
 
te kartofelki są właśnie z Peru

które sprzedają panie w melonikach, będących tradycyjnym nakryciem głowy boliwijskich dam.
 


W ogóle tamtejsza kuchnia jest podobna do peruwiańskiej, o której napiszę więcej, gdy dojdę do litery "p". A na razie Brazylia.
W Brazylii żywiłam się głównie kokosowymi drinkami. Ale czasem kupiłam sobie coś na takim bazarku.
 


O, już doszłam do "p", coś te moje południowoamerykańskie wojaże skromne raczej :)
A więc, Peru. Oprócz ziemniaków występują tam ciekawe odmiany kukurydzy


i jeszcze ciekawsze rodzaje napojów orzeźwiających.

sok z żaby

W akwarium widocznym na tym zdjęciu, pływają żywe żaby, z których - na zamówienie klienta - sporządza się świeżutki sok.
 

O, tu już pani wyłowiła żabę i właśnie obdziera ją za skóry. Potem zmiksuje ją z miodem, czekoladowymi wiórkami i innym dodatkami i poda kupującym pyszny i odżywczy sok.
Tradycyjnym peruwiańskim daniem jest pieczona świnka morska.
 
kuchnia indiańskiego domu w kanionie Colca

Nie będę pokazywać, jak świnki wyglądają na talerzu, już chyba lepiej popatrzeć na te, które spotkałam w kuchni pewnej Indianki. Choć nie ma złudzeń, świnki nie mieszkały tam w charakterze przyjaciół pani domu.


Żeby pożegnać się jakimś weselszym akcentem, pokażę Wam jeszcze, jak ja wyglądałam podczas wizyty u tej Indianki.

Do następnego razu!

1 komentarz: