wtorek, 14 kwietnia 2020

KrajKuchnia - Egipt


Dziś w KrajKuchni początek nowego etapu. Przed nami potrawy z sześciu państw. W czterech byłam. Natomiast w dwóch nie i to tak bardzo, że nazwy jednego z nich nie słyszałam nigdy w życiu i musiałam sprawdzić, co to w ogóle jest i na jakim kontynencie. Ale o tym opowiem, kiedy nadejdzie kolej tego państwa. A teraz czas zacząć się krajem znanym znakomicie wszystkim i o którym słyszało każde dziecko.


Dziś będziemy gotować po egipsku. Choć to kraj egzotyczny, oswoiliśmy go na tyle, że bez problemu znalazłam stosowny przepis, bez uciekania się do obcojęzycznych stron. Wybór był duży i trudno było się zdecydować. Ostatecznie postanowiłam zrobić danie, które nie wymaga ode mnie wychodzenia do sklepu (co jak wiadomo, w dzisiejszych czasach jest aktywnością niezalecaną).



Ryż, soczewicę, drobny makaron, cebulę, czosnek, pomidory i suchą paprykę miałam, mogłam zatem bez narażania życia i zdrowia przystąpić do robienia kushari.

Danie nie jest szczególnie trudne, jednak wymaga użycia wielu naczyń, co powoduje bardzo szybkie zapełnienie się zmywarki. Ponarzekałam na to przez chwilę, po czym wyciągnęłam zestaw garnków i ugotowałam oddzielnie ryż, makaron i soczewicę. Mając czteropalnikową kuchenkę, mogłam jednocześnie podsmażyć na patelni krążki cebuli. Gdy się zezłociły, ułożyłam je na papierowym ręczniku, w który wsiąkł nadmiar tłuszczu.


Następnie na tej samej patelni podsmażyłam drugą cebulę z czosnkiem i papryką. 


Potem dodałam do nich pomidory i całość dusiłam do uzyskania konsystencji gęstego sosu.

Kiedy ryż, soczewica i makaron ugotowały się, wymieszałam je razem i przełożyłam na talerz, dekorując krążkami podsmażonej cebuli. Sos pomidorowy podałam - zgodnie z instrukcją – w oddzielnej miseczce, choć danie najlepiej smakowało mi, kiedy wymieszałam wszystko razem.



Wyszło smaczne i pożywne danie powszednie. Dobre zwłaszcza, gdy chcemy wykończyć resztki zapasów. Polecam.

A następnym razem spotkamy się z okazji przyrządzania dania ekwadorskiego. Zapraszam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz