niedziela, 25 sierpnia 2019

KrajKuchnia - początek


Gdy jedząc w Baku przepyszny płow, zastanawiałam się nad techniką jego przyrządzenia, z pomocą przyszła mi A. Znalazła anglojęzyczny blog, którego autorka podaje przepis na azerbejdżańską potrawę w ramach projektu Abroad Cooks. 

czekając na płow w Baku

Zakładał on ugotowanie po jednym daniu z każdego państwa na świecie. Pomysł szalenie mi się spodobał, a że blogerka Zoe Brown zarzuciła go już ponad 1,5 roku temu, dochodząc jedynie do Boliwii, postanowiłam podjąć wyzwanie.
Według Wikipedii, państw uznawanych jest na świecie 194 (oczywiście to się może zmienić, w razie czego będę na bieżąco aktualizować). W niektórych byłam – wtedy sprawa będzie prostsza, sięgnę po prostu do wspomnień i wcześniejszych tekstów w zakładce „Obiady czwartkowe”. Przy innych będę musiała posiłkować się przepisami z książek i internetu.

tak jadłam na Kubie

Już się nie mogę doczekać, a Wy?

a tak w Jemenie

Pierwszym krajem (według Wikipedii) jest Afganistan, a cała lista państw na literę „A” wygląda tak:
Afganistan, Albania, Algieria, Andora, Angola, Antigua i Barbuda, Arabia Saudyjska, Argentyna, Armenia, Australia, Austria, Azerbejdżan. 12 państw – w 4 byłam, w 8 nie. 


w Argentynie byłam

Jeśli więc ktoś z Was dysponuje wiedzą o kuchni i przepisem z Andory czy Antiguy i Barbudy, to będę bardzo wdzięczna za udostępnienie.
A tymczasem żegnam się i lecę po składniki na potrawę afgańską!

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba minusie ten pomysł. Czy degustacja tez jest przewidziana?

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba pomyśleć... może na podsumowanie każdej litery?

    OdpowiedzUsuń