wtorek, 7 listopada 2023

KrajKuchnia - Nigeria

 Niger płynie przez kilka krajów. Dwa z nich wzięły nazwę od tej trzeciej pod względem długości rzeki Afryki i teraz musimy się starać, by nie mylić Nigru z Nigerią. 

Poprzednim razem zajmowaliśmy się nigerskim sosem daktylowym, dziś pora na danie nigeryjskie.


W Nigerii nigdy jeszcze nie byłam. Ale odwiedzając sąsiedni Benin, jadłam sałatkę bardzo podobną do tej, na którą przepis znalazłam na stronie pewnej nigeryjskiej pani domu. Uznałam więc, że to z pewnością prawdziwe danie regionalne i właśnie je postanowiłam zrobić.

w Beninie podano mi ją w taki niebanalny sposób

Klasyczna nigeryjska sałatka (tak nazwała ją autorka przepisu) składa się z: kapusty, sałaty, papryki, ogórka, kukurydzy, marchewki, jajka na twardo, makaronu, fasoli i pomidora 


oraz sosu zrobionego z: majonezu, cukru, musztardy i octu winnego.


Składników jest tyle, że nie da się tej sałatki zrobić mało. W przepisie napisano, że podaną ilością można nakarmić 10 osób. Ja starałam się brać wszystkiego mniej, ale i tak wyszło mi jedzenia na kilka dni. To główny kłopot, który sprawia ta sałatka. Oprócz tego, wszystko jest w niej miłe i łatwe.

Wystarczy poszatkować sałatę i kapustę, pokroić na cienkie wiórki marchewkę, ugotować makaron 


i wymieszać wszystkie składniki za wyjątkiem jajka i sosu.

Następnie, zgodnie z instrukcją, należy sałatkę nakryć folią i wstawić na godzinę do lodówki. 


W tym czasie można zrobić sos, mieszając wszystkie jego składniki w takich proporcjach, żeby nam smakowało. Majonezu powinno być najwięcej, a pozostałe rzeczy należy dodawać po trochu i nieustająco próbować sos, aż do uzyskania miłego dla naszych kubków smakowych efektu.


Po godzinie wyjmujemy sałatkę z lodówki i przekładamy do salaterki tyle, ile planujemy zjeść tego dnia. 


Reszta niech sobie czeka na swoją kolej w lodówce. A porcję do zjedzenia polewamy sosem i dekorujemy pokrojonym na ćwiartki jajkiem.

Sałatka jest smaczna i pożywna, sprawdzi się na pewno, jako obiad do pracy.


Następnym razem zmienimy kontynent i zajmiemy się kuchnią amerykańską. Zapraszam na gotowanie po nikaraguańsku.

1 komentarz: