czwartek, 30 kwietnia 2020

KrajKuchnia - Gabon


Rozpoczynamy dziś kolejny etap projektu KrajKuchnia. Znajdą się w nim potrawy z 11 państw na literę G, w tym z trzech Gwinei! W ośmiu z tych krajów nie byłam i mam nikłą wiedzę o ich kuchni, więc mam nadzieję, że będzie ciekawie.

Gabon był kolonią francuską, ale nazwa kraju pochodzi od portugalskiego rio de gaboa, czyli rzeka schronienia

Zaczynamy od Gabonu. Według autora strony, na której znalazłam przepis na gabońską potrawę, kuchnia tego kraju należy do najbardziej zróżnicowanych w Afryce. Częściowo dlatego, że Gabon leży na styku wschodu, zachodu i południa, a częściowo przez wpływ francuskich kolonizatorów.

Popularne dania gabońskie, takie jak ogórki z liśćmi manioku czy mięso krokodyla, wydały mi się nieco zbyt trudne do zrobienia, ale na szczęście znalazłam też przepis, do którego wszystkie składniki mogłam zgromadzić dzięki wizycie w jednym sklepie.



Do zrobienia bananów po gabońsku trzeba mieć: banany, pomarańczę, jajko, bułkę tartą i gęsty jogurt albo śmietanę.

Z pomarańczy należy wycisnąć sok i wymieszać go z roztrzepanym jajkiem. Banana – pokrojonego na trzy równe ukośne kawałki – panieruje się najpierw w jajku z sokiem, a potem w bułce tartej. 


Następnie trzeba go lekko podsmażyć na oleju, a potem wstawić na 5 minut do nagrzanego piekarnika.


Upieczonego banana podaje się z jogurtem lub śmietaną.


W efekcie tych działań otrzymuje się szybko i łatwo smaczne drugie śniadanie po gabońsku.

Następnym razem będzie Gambia, także afrykańskie państwo, bo większość tych na G. leży właśnie w Afryce. Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz