sobota, 5 października 2019

KrajKuchnia - Azerbejdżan


Dziś w KrajKuchni małe święto – pierwszy etap projektu został zakończony, czyli przygotowałam i opisałam potrawy ze wszystkich państw świata zaczynających się literą „A”. To znaczy ostatni kraj, Azerbejdżan, opisuję w tej chwili, więc świętować zacznę, gdy skończę ten post. 


O pysznościach tamtejszej kuchni już pisałam i pewnie jeszcze napiszę, bo naprawdę wszystko co jadłam w Baku i Szeki było bardzo a nawet bardzo bardzo smaczne.

restauracja w Baku

Dlatego gotowanie azerbejdżańskiej zupy nie będzie testem lokalnej kuchni, a jedynie moich umiejętności. No i oczywiście zachowaniem porządku – jak ma być potrawa z każdego kraju, to z każdego.
Zatem do roboty!
Tym razem przepis nie jest z Internetu, tylko od żywej prawdziwej bakijskiej pani domu. Co prawda chwilowo mieszkającej w Warszawie, ale to niczego nie zmienia. Dowga jest ulubioną potrawą jej męża i gotuje ją często, w sposób całkowicie azerbejdżański. Czyli?

podstawowe składniki, brakuje tylko zieleniny

Czyli najpierw gotuje ryż, potem wbija do niego surowe jajko, 


wlewa jogurt i trochę wody i wszystko razem trzyma na średnim ogniu, cały czas mieszając, bo dowga łatwo przywiera, około 20 minut, aż zupa nabierze kremowej konsystencji i gładkości.
Następnie wrzuca dużo posiekanej zieleniny. Może to być natka, koperek, kolendra, mięta, szczypiorek – im większa różnorodność, tym lepiej.


Jeszcze parę minut gotuje zupę z zieleniną, a potem przyprawia ją pieprzem i solą (podobno ważne, by sól dawać na końcu).


Ja zrobiłam wszystko tak samo. Trochę nudziło mi się podczas tego 20-minutowego mieszania, ale w radiu akurat była dość ciekawa audycja, a w kuchni unosił się przyjemny jogurtowo-zieleninowy zapach, więc dałam radę.
Dowga wyszła znakomicie, właściwie była tak samo dobra, jak ta, którą jadłam w Baku.
Bardzo się cieszę, że litera „A” tak mi się przyjemnie zakończyła. Spokojnie mogę przystąpić do świętowania.


A Was zapraszam już wkrótce na drugi etap, czyli literę „B”. Na początek Bahamy. Bahama, bahama mama la la la la …. 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz