czwartek, 12 marca 2020

KrajKuchnia - Chiny


Chiny to kraj swoja kuchnią słynący, więc oczywiście znalezienie przepisu na chińską potrawę jest bardzo łatwe.


 Problem pojawia się, gdy trzeba wybrać tylko jedno danie. Oczywiście nikt mi nie zabrania jedzenia chińszczyzny na śniadanie, obiad i kolację, ale do projektu musiałam się zdecydować na jedną potrawę.


w pekińskiej restauracji

Po namyśle postanowiłam zrobić brązowe jajka, na które przepis mam w wielce zabytkowej, starszej nawet ode mnie książce. Wydana w głębokim PRL-u na kiepskim papierze i bez zdjęć, ma w sobie zadziwiające przepisy kuchni tak egzotycznych jak np. kałmucka. Chińskich dań jest w niej bardzo dużo. Same jajka można dzięki niej przyrządzić na kilka sposobów. Brązowe wydały mi się podobne do tych, które były obowiązkowym składnikiem moich pekińskich śniadań i z sentymentu zdecydowałam się właśnie na nie.


Do przyrządzenia brązowych jajek potrzeba: cebuli, pietruszki, kopru, kilku przypraw, wódki ryżowej i oczywiście jaj. Jajka gotuje się na twardo, obiera ze skorupek i nakłuwa dookoła widelcem. 


Natomiast wszystkie pozostałe składniki wrzuca się do garnka, zalewa wodą i doprowadza do wrzenia, dosypując cukier, paprykę, cynamon, goździki i sól 


oraz dolewając 2 łyżeczki wódki i 2 łyżki sosu sojowego. 


Po zagotowaniu tej mikstury, trzyma się ją na ogniu jeszcze 5 minut, następnie wkłada się jajka i wszystko razem gotuje jeszcze 15 minut.


Potem czeka się, aż jajka ostygną, kroi na kawałki i zjada w nadziei niezwykłych doznań smakowych. Niestety brązowe jajka są zupełnie, całkowicie, kompletnie banalnymi jajkami na twardo. Mimo 15 minut gotowania i co najmniej godzinnego stygnięcia w przebogatej w składniki miksturze, jajka pozostały jajkami. Kolor z zewnątrz zmieniły delikatnie, smaku wcale.



Lubię jajka na twardo, więc zjadłam je bez przykrości, ale rozumiecie, że nie o to mi chodziło…
No nic, na pocieszenie wstawiam zdjęcie z Pekinu i żywię nadzieję, że następne danie z nieodległej Chorwacji okaże się ciekawsze. Zapraszam!

Zakazane Miasto

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz