czwartek, 16 lutego 2023

Obiady czwartkowe

 Dziś tłusty czwartek, czyli wiadomo, musi być o pączkach. W Beninie święto to nie jest jakoś szczególnie obchodzone, ale pączki, czy może bardziej pączkopodobne racuchy jada się tu często.

mniejszy racuch słodki, większy wytrawny


Popularnym daniem śniadaniowym są takie właśnie racuchy i bouillie (czyt. buj), czyli taka rzadka kaszka kukurydziana na słodko.


Racuchy występują w wersji słodkiej oraz wytrawnej. Kupuje się u ulicznych handlarek, które rozstawiają swoje stragany w godzinach posiłków. Idąc do takiej pani rano, dostaje się jeszcze ciepłe, naprawdę smaczne racuszki.

moje kupiłam tutaj, przy głównej ulicy Grand Popo

Jeśli kupi się je kiedy indziej, mogą już nie być takie dobre.

Oprócz takich prostych racuchów śniadaniowych, są też inne, robione z rozmaitych składników. Ja miałam okazję spróbować fasolowych. 


Nie zachwyciły mnie, ale może tu też zawiniła pora – kupiłam je wieczorem i były już zimne oraz trochę twarde. Pani, która je oferowała, sprzedawała także ryż, bardzo pikantną fasolkę i jajka na twardo. 

każdy składnik za ok 70 groszy, czyli kolacja za mniej niż 2,5 zł :)

No, ale to już jedzenie z innej kategorii, nie tłustoczwartkowe.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz